V JavaScriptu existuje konstrukt základní objekt "Object"
.
Tento objekt je speciální objekt z kterého jsou dědí všechny ostatní objekty a poskytuje jim základní metody a vlastnosti.
Objekt Object
také poskytuje několik metod a vlastností, které můžete použít pro práci s objekty v JavaScriptu, jako například:
- Vytvoření nového objektu:
Object.create()
vytvoří nový objekt s daným prototypem, a v dalším volitelném argumentu se specifikovanými vlastnostmi vlastností - Sjednocení objektů
Object.assign()
je užitečná metoda pro kopírování vlastností mezi objekty
Ostatní
Object.defineProperty()
: definuje novou nebo existující vlastnost objektu a její vlastnosti atributůObject.defineProperties()
: definuje nové nebo existující vlastnosti objektu a jejich vlastnosti atributůObject.entries()
: vrátí pole dvojic klíč/hodnota pro vlastnosti objektuObject.freeze()
: zablokuje objekt a všechny jeho podobjekty, takže nelze měnit jejich vlastnosti
Toto je pouze malý výčet některých z funkcí a vlastností, které Object poskytuje.
Jištění o jakou jde instanci
Operátor instanceof
se používá k porovnávání, zda je hodnota nebo objekt instance určitého typu nebo konstruktoru.
(function() {}) instanceof Object // vrátí true
new Boolean(true) instanceof Object // vrátí true
const arr = [1, 2, 3];
console.log(arr instanceof Array); // true
console.log(arr instanceof Object); // true
Ke zjišťování informací o objektech slouží i metoda Object.prototype.toString.call
Dalšími základními objekty v JavaScriptu jsou například "Array" (pole), "String" (řetězec), "Number" (číslo) a "Boolean" (logická hodnota). Tyto objekty poskytují speciální metody a vlastnosti pro práci s jejich specifickými datovými typy.
používají se s new | nepoužívají se s new |
---|---|
Object | String |
Array | Number |
Function | Boolean |
Date | |
Error |
Příklad
Můžete vytvořit nový objekt pomocí konstruktoru Object nebo pomocí literalu objektu .
// konstruktor Object
let obj = new Object();
// literal objekt
let obj2 = {};